Hvilken norskfaglig kompetanse trenger elevene for å løse komplekse skriveoppgaver i norskfaget?
Klikk på skriveoppgavene for å se forslag til tema og arbeidsmåter i klasserommet.
(Se også DEL 1 Dybdelæring i norskfaget på VGS og DEL 3 Undervisningsopplegg og skriveoppgave om Hamsuns «Sult» og Høyers «T-banematrisen»).
Oppgave 1. Norsk sidemål, våren 2018
Vedlegg:
– Utdrag frå Sult av Knut Hamsun, 1890.
− «T-banematrisen» av Fredrik Høyer, frå Grønlandsūtraen.
– Diktsyklus ment for høytlesning, 2016.
Samanlikn dei to vedlagde tekstane, og plasser dei i ein kulturhistorisk samanheng.
Kommentar: Du skal skrive om både form og innhaldi tekstane og bruke relevant fagspråk. Du skal vise kunnskap om tida tekstane er skrivne i.
Oppgåve 2. Sidemål, våren 2018
Vedlegg:
– Knut Magnussen: «Awesome er eit uttrykk ungdommen kjenner. Dei kjenner sikkert bullshit også!», 2017.
Kommentar: Oppgåva er tredelt. I den første delen skal du kort og presist formulere hovudsynet. I den andre delen skal du bruke relevant fagspråk. I den siste delen skal du grunngi svaret ditt og vise evne til sjølvstendig refleksjon.
Oppgave 3. Hovedmål, 2018
Vedlegg:
– Utdrag fra Hellemyrsfolketav Amalie Skram, 1887
– Utdrag fra Mor streiker av Ebba Haslund, 1981
– Utdrag fra Bienes historie av Maja Lunde, 2015
Kommentar: Det skal komme tydelig fram av svaret ditt at du bruker eksempler fra alle tre tekstvedleggene når du skriver.
Oppgave 4
Vedlegg:
– «Møllen som endret 100 år med kaffe», A-magasinet 15.09.2017, side 14–15.
Kommentar: Når du analyserer, skal du forklare gjennom å bruke relevant fagspråk og vise til konkrete eksempel. Når du vurderer, skal du vise evne til sjølvstendig refleksjon.
Oppgave 5
Vedlegg:
− «Herre Gud, ditt dyre navn og ære» av Petter Dass, frå Norsk salmebok 2013, forkorta versjon av ein salme frå 1698.
− «Ragnarok» av Gaute M. Sortland, frå Korte meisterverk, 2017.
Samanlikn dei to tekstane, og set dei inn i ein kulturhistorisk samanheng.
Kommentar: Du skal skrive om både form og innhald i tekstane og bruke konkrete eksempel. Du skal bruke relevant fagspråk. Når du set tekstane inn i ein kulturhistorisk samanheng, skal du vise kunnskap om tida tekstane er skrivne i.
Oppgave 6
Vedlegg:
− «Ikke glem språket vårt» av Åse Wetås, frå Bergens Tidende 17.09.2017.
Kommentar: Oppgåva er tredelt. I den første delen skal du kort og presist formulere hovudsynet. I den andre delen skal du bruke relevant fagspråk. I den siste delen skal du vise evne til sjølvstendig refleksjon.